De online vindbaarheid is een hot topic de laatste tijd. Veel bedrijven beginnen in te zien dat er online veel winst te behalen valt. Zeker met zoekmachines als Google, Yahoo en Bing. Als u er even over nadenkt is het ook best logisch. Wanneer iemand namelijk de zoekmachine gebruikt, dan is deze persoon op zoek naar iets. Als deze persoon u vervolgens vindt, dan is dit een goede lead die veel voor uw bedrijf waard kan zijn.
Wat is een klant waard voor u?
Natuurlijk is dit alles afhankelijk van wat u precies verkoopt. Laten we even een voorbeeldje voor u voorrekenen, zodat u een idee heeft van het potentieel. Stel u bent een advocaat uit Rotterdam. U specialiseert zich in arbeidsrecht. Een gemiddelde klant is tussen de €1500 – €2500 voor u waard (wellicht is het maar, maar laten we die even als voorbeeld nemen). We gaan uit van een gemiddelde van €2000,-.
Er wordt iedere maand 500 keer gezocht naar zoekwoorden die te maken hebben met een arbeidsrecht advocaat in Rotterdam. Als u bovenaan de zoekresultaten geplaatst staat, kunt u ongeveer 25 – 35% van het verkeer naar uw website verwachten. Laten we uitgaan van 25%. Dat wil zeggen dat u iedere maand ongeveer 125 extreem gerichte bezoekers op uw website kunt verwachten.
Wat betekend dat in omzet?
Vervolgens moeten we weten hoeveel van deze bezoekers contact met u opneemt om uw diensten af te nemen. Laten we uit gaan van 2% van de bezoekers. Dat zijn 2,5 nieuw klant voor u. Dat is €4500! We hebben dan nog geen rekening gehouden met eventuele referrals die hieruit voortvloeien. En de nummers die we hier gebruikt hebben zijn aan de lage kant, het zou zomaar het dubbele kunnen zijn. Niet verkeerd om slechts voor 1 zoekwoord bovenaan te staan. Wanneer u voor meerdere zoekwoorden de top heeft bereikt in Google kunnen deze nummers alleen maar groter worden.
Klinkt goed, maar hoe?
Maar hoe kunt u nu precies gevonden worden? Door de inzet van SEO optimalisatie is het mogelijk om dit te realiseren. Veel bedrijven pretenderen uw bovenaan te kunnen plaatsen, maar vaak is hier niets van waar. Ze optimaliseren uw website, maar er gebeurd verder niet. Een goede SEO professional is dagelijks bezig met het laten scoren van websites in de zoekresultaten. Kies daarom voor een goede professional die u kan helpen.